Facebook   |   Cookies   |   Presse   |   Links
Kontakt os 74 62 29 52
Er du i tvivl om hvilken af vores specialister der er helt rigtig for dig?

Kontakt os for vejledning
Ring 74 62 29 52

Yoga

Redskaber til at være i nuet

 

Yoga har lært Tatjana at være til stede i nuet.  

 

Yoga giver redskaber til en daglig mental balance. I Yoga forsøger vi at berolige sindet. Vi koncentrer os om at lade vores tanker blive i nuet. Du vil forbedre din koncentration og viljestyrke, samt din fysiske form.

 

Det du lærer på din yogamåtte, vil du kunne tage med ud i din hverdag.

Yoga hjælper til med at gear ned. Dine tænker vil ændre sig og dit liv vil også blive ændret!

 

Hatha yoga giver velvære og styrke i kroppen og det forbedrer samtidig balancen.

 

Det at dyrke yoga kræver, at vi er særligt opmærksomme på at trække vejret dybt ind og ud i maven.

 

Yin Yoga og Nidra yoga hold arbejder vi med afslapning af vores krop - musklerne og bindevæv. Med Yin yoga træner du også dit nærvær og din evne til at mærke, hvad der sker i kroppen og hvad du har behov for.

 

Yin yoga er en stille, meditativ yoga form, hvor hver stilling holdes i 3-5 minutter.

 

Yoga Nidra er en dybt afstressende teknik hvor du ligger stille på ryggen i Shavasana (hvilestilling) og lytter til min stemme, der guider dig ind i en meditativ tilstand. Du opnår dyb ro både fysisk, mentalt og følelsesmæssigt.

 

 

Nogle gange bruger vi også syngeskål. Lyden fra skålen skaber stor ro og skaber plads til fordybelse og nærvær. Skålen vibrerer, vi gør resten. Vores sind, organer og spirituelle udnytter vibrationerne på mange måder.

 

 

 

Gravidyoga


Alle med en baby i maven kan få stor glæde ved at deltage på yogaholdet!


Gravidyoga kan dyrkes af alle gravide i alle trimestrer. Uanset om du er ny eller erfaren yogaudøver kan du være med og nyde gravidyoga. Det er ikke farligt at dyrke yoga, når man er gravid. Det er tværtimod være rigtig godt for kroppen og baby.


Jo mere kontakt du kan nå at opbygge til din baby og din krop i løbet af graviditeten, jo mere kan du forberede dig på din fødsel, og jo bedre forudsætning har du for at få det maksimale ud af de yogateknikker og åndedrætsøvelser, som du lærer i undervisningen.


Yoga er en fantastisk form for bevægelse når du er gravid. Yoga vil kunne afhjælpe dig med typiske problemer som ondt i lænden, bækkenløsning, væske i kroppen. Samtidig opbygger du styrke både fysisk og mentalt, så du har det godt igennem graviditeten og bliver klar til fødslen.


Yoga under graviditeten er en fantastisk rejse ind til dig selv og din lille baby i maven.Ved at lave yoga kan du skabe et mentalt og fysisk rum til alle de store forandringer der sker med dig.  Din vejrtrækning er helt centralt og igennem yoga og åndedrætsøvelser lærer du enkle teknikker som kan hjælpe krop og sind til at finde mere ro.


Igennem styrkende og hensynstagende yogastillinger mærker du hvad der fungere bedst for dig og hvordan du passer på dig selv og din lille i maven.